Τι επιχείρηση να ανοίξω μέσα στην κρίση;
Τι επιχείρηση να ανοίξω?
Αυτό το ερώτημα είναι πολύ συνηθισμένο στα συμβουλευτικά γραφεία το τελευταίο διάστημα. Πιο πολύ διότι έχει καταστεί σαφές το γεγονός ότι ένα ψιλικατζίδικο, μια αποθήκη χαρτικών ή μια καφετέρια ακόμα δεν μπορεί να αποτελέσει μια σχετικά μικρού ρίσκου επιχείρηση, βιώσιμη στην παρούσα οικονομική συγκυρία.
Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές. Το ιδιαίτερο ταλέντο ή οι ικανότητες του κάθε υποψήφιου επιχειρηματία μπορεί να είναι κατάλληλες για διαφορετική δραστηριότητα. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές υπάρχουν κάποια κριτήρια που είναι «παντός καιρού»:
Κεφάλαιο: Αν δεν υπάρχει κεφάλαιο, τότε μια σειρά από δαπανηρές επενδύσεις, όπως π.χ. ένα εμπορικό κατάστημα που απαιτεί μεγάλο στοκ, εξαιρείται από τη σκέψη. Χωρίς ένα αρχικό κεφάλαιο, ούτε και μια επιδότηση μπορεί να σώσει την κατάσταση, καθώς η επιδότηση επιστρέφει τα χρήματα που επενδύθηκαν, αλλά θα πρέπει να υπάρχει ένα αποθεματικό για την εκκίνηση.
Τι επιχείρηση να ανοίξω?
Σπουδές: Σπάνια πια οι νέοι ακολουθούν το επάγγελμα που σπούδασαν. Εντούτοις, έχω δει πολλούς επιτυχημένους επιχειρηματίες σε άσχετο αντικείμενο προς το επιστημονικό τους υπόβαθρο, ακριβώς διότι βρήκαν τα «κουμπιά» και ανταποκρίθηκαν επάξια στις απαιτήσεις.
Συνεργασία ή ατομική επιχείρηση: Η συνεργασία απαιτεί εμπιστοσύνη μεταξύ των εταίρων. Η ατομική είναι καλή για τη λήψη αποφάσεων αλλά θα πρέπει να μπορεί κάποιος να διαχειριστεί και να διοικήσει χωρίς «πλάτες». Αριστο το «μοναχός σου χόρευε και όσο θέλεις πήδα», αλλά για τους δυνητικά αυτόνομους επιχειρηματίες.
Ιντερνετ ή φυσικό κατάστημα: Στο Διαδίκτυο μπορεί κάποιος μικρός και νέος να επιβιώσει με πολύ χαμηλό κόστος. Αρκεί να μη συναγωνίζεται κολοσσούς. Γιατί τότε, είναι πολύ δύσκολο να τον μάθουν, καθώς απαιτούνται πια και εκεί μεγάλα ποσά για διαφήμιση. Αν τώρα προσφέρει κάτι ξεχωριστό, τότε όλα είναι καλά. Με υπομονή, επιμονή και σθένος, οι πιθανότητες επιβίωσης μεγαλώνουν.
Τι επιχείρηση να ανοίξω?
Καινοτομία ή «μία από τα ίδια»: Για να εφαρμόσεις κάτι καινοτόμο, πρέπει να απευθύνεσαι σε πελατειακό στόχο έτοιμο για να αποδεχτεί αυτή την καινοτομία. Δεν φτάνει δηλαδή να πουλάς το καλύτερο καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία, αλλά να προτίθενται να αγοράσουν πολλοί. Αρα, θέλει πρώτα έρευνα αγοράς το θέμα και κατόπιν σχεδιασμό υλοποίησης η επένδυση.
Τι πουλάει τώρα ή τι θεωρώ πως θα πουλήσει: Η δεκαετία του ’80 έμεινε στην ιστορία για τα βίντεο κλαμπ που ξεφύτρωναν σε κάθε γειτονιά. Τη δεκαετία του ’90 αυτό έγινε με τα καταστήματα κινητής τηλεφωνίας. Είναι δεδομένο ότι μια δραστηριότητα όταν ανθεί έχεις πιθανότητες καλύτερες, αλλά τις ίδιες έχει και ο επόμενος που θα ανοίξει απέναντι από εσένα. Αρα, θέλει διπλή σκέψη το θέμα.
Η έναρξη επιχείρησης είναι σπουδαία υπόθεση. Σκεφθείτε καλά και πολύ, συζητήστε μαζί μας για να προχωρήσουμε με τα σωστά βήματα . Και όλα καλά θα πάνε. Γιατί πρέπει ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ!
Τι επιχείρηση να ανοίξω?