Πως θα πάρετε άδεια για επιχείρηση υγειονομικού ενδιαφέροντος on 01 Απριλιος 2016. Ο επιχειρηματίας (καταστηματάρχης, βιοτέχνης ή βιομήχανος) θα επωμίζεται το κόστος μεταφοράς των αρμοδίων υπαλλήλων, προκειμένου να γίνει έγκαιρα ο υγειονομικός έλεγχος ή ο προέλεγχος νεοϊδρυόμενου καταστήματος, εργαστηρίου ή εργοστασίου υγειονομικού ενδιαφέροντος, στην περίπτωση που ο πρώτος επείγεται για τη διενέργεια των συγκεκριμένων ελέγχων ή προελέγχων. Αυτό προβλέπει μεταξύ των άλλων το άρθρο 17 του σχεδίου Υπουργικής Απόφασης (ΥΑ) του υπουργού Υγείας για τους υγειονομικούς όρους και προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος (επιχειρήσεις τροφίμων & ποτών και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών υγειονομικού ενδιαφέροντος)». Σκοπός της συγκεκριμένης ΥΑ, που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η οποία ολοκληρώνεται στις 18 Απριλίου, είναι η ρύθμιση των αναγκαίων υγειονομικών όρων και προϋποθέσεων για τη λειτουργία επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών και των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών που παρουσιάζουν υγειονομικό ενδιαφέρον, με στόχο την προστασία της Δημόσιας Υγείας. Όπως αναφέρεται στο άρθρο 17, η δήλωση του ενδιαφερομένου, δηλαδή η μεταφορά των αρμόδιων υπαλλήλων για τον σκοπό αυτόν με μεταφορικό μέσο που θα διαθέσει ο ίδιος, τίθεται υπό την κρίση του Προϊσταμένου της Υγειονομικής Υπηρεσίας, ο οποίος συνεκτιμώντας και τις άλλες υπηρεσιακές ανάγκες αποφασίζει τελικά για την ικανοποίηση ή μη του ανωτέρω αιτήματος. Θα αφορά δε σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες δεν υπάρχουν δυνατότητες μετακινήσεως των αρμοδίων υπηρεσιακών Οργάνων με έξοδα του Δημοσίου (εξάντληση πιστώσεων οδοιπορικών εξόδων, αδυναμία κινήσεως υπηρεσιακών οχημάτων κ.λπ.). Μία από τις βασικές αλλαγές που προωθούνται για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος έως τον Ιούνιο του 2016 είναι και ο δραστικός περιορισμός της γραφειοκρατικής διαδικασίας για την αδειοδότηση μεταποιητικών μονάδων τροφίμων και ποτών, τουριστικών καταλυμάτων αλλά και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία την οποία παρουσίασε η υφυπουργός Οικονομίας κα Θεοδώρα Τζάκρη πριν από λίγες ημέρες στο ΚΥΣΟΙΠ. Στόχος των πρωτοβουλιών αυτών είναι το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο να προσεγγίσει την ευρωπαϊκή νομοθεσία και πρακτική. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και πρακτική, το 90% των δραστηριοτήτων (καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος) ακολουθεί τη διαδικασία της απλής γνωστοποίησης στην αρμόδια αρχή της έναρξης λειτουργίας, ενώ αντίθετα στη χώρα μας, κατ' εφαρμογή του ίδιου θεσμικού πλαισίου, οδηγούμε το 90% σε πολύπλοκη διαδικασία αδειοδότησης. Με βάση πάντως την υπουργική απόφαση του υπουργού Υγείας, στο άρθρο 4 προβλέπονται 33 βήματα για την ίδρυση & λειτουργία επιχειρήσεων τροφίμων & ποτών και παροχής υγειονομικού ενδιαφέροντος. Τα βασικότερα βήματα που προβλέπονται έχουν ως εξής: 1. Για τη χορήγηση άδειας/γνωστοποίησης ή για οποιασδήποτε άλλης διαδικασία ίδρυσης ή/ και λειτουργίας, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στις αρμόδιες αρχές (Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ), Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), Υπουργεία & κ.λπ.} τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. 2. Ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλλει αίτηση με συνοπτική περιγραφή της υπό ίδρυση επιχείρησης στην αρμόδια Υγειονομική Υπηρεσία (ΥΥ). 3. Η αίτηση θα συνοδεύεται με σχεδιαγράμματα κάτοψης σε δύο αντίγραφα. 4. Με την αίτηση, θα ζητείται η καταρχήν άποψη της ΥΥ, προκειμένου να προχωρήσει στη συνέχεια είτε στην αίτηση προέγκρισης, είτε στις περιπτώσεις που δεν απαιτείται προέγκριση, να ξεκινήσει η συγκρότηση της επιχείρησης. 5. Ο προέλεγχος δεν απαιτεί κατ' ανάγκη τη διενέργεια επιτόπιου ελέγχου. 6. Ο προέλεγχος δεν είναι προέγκριση. 7. Για τη χορήγηση της γνωμοδότησης ή της βεβαίωσης καταλληλότητας της επιχείρησης, η ΥΥ ελέγχει τις κατόψεις των σχεδιαγραμμάτων του μηχανικού, στις περιπτώσεις που γίνεται επεξεργασία τροφίμων. 8. Τα υποβληθέντα από τον ενδιαφερόμενο σχεδιαγράμματα κατόψεων, σε περίπτωση που η επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις της παρούσας, θα υπογράφονται από τους αρμόδιους υπαλλήλους και θα θεωρούνται από τον Προϊστάμενο της Υγειονομικής Υπηρεσίας. 9. Σε θετική γνωμοδότηση, η αδειοδοτούσα αρχή χορηγεί την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας. 10. Σε αρνητική γνωμοδότηση, αναγράφεται από την υγειονομική υπηρεσία, σε δύο αντίτυπα, η αιτιολόγηση της άρνησης και η αδειοδοτούσα αρχή επιδίδει το ένα στον ενδιαφερόμενο για την περαιτέρω διαδικασία συμμόρφωσης και υποβολής εκ νέου του φακέλου για την επανεξέτασή του. 11. Οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών μπορούν να αλλάζουν τη ροή των εργασιών, με την προϋπόθεση το διάγραμμα ροής να αποτυπώνεται σε νέα σχεδιαγράμματα κάτοψης και να είναι διαθέσιμα στις ελεγκτικές αρχές. 12. Για την προσθήκη δραστηριότητας ή χώρου ανάπτυξης καθήμενων εξυπηρετούμενων ατόμων η ΥΥ εξετάζει ταυτόχρονα την προσαρμογή της επιχείρησης στους όρους της παρούσας και την εκπλήρωση των υγειονομικών όρων για τη λειτουργία της νέας δραστηριότητας ή την πρόσθετη πράξη προσδιορισμού καθισμάτων. 13. Στις περιπτώσεις μεταφοράς της επιχείρησης σε άλλο χώρο, απαιτείται εκ νέου η διαδικασία του παρόντος άρθρου. 14. Στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης και αναψυχής που ήδη λειτουργούν, όπου γίνεται προσθήκη εξωτερικού παρακείμενου χώρου για την εξυπηρέτηση καθήμενων πελατών, γίνεται πρόσθετη πράξη προσδιορισμού καθήμενων πελατών μετά από γνωμοδότηση της Υγειονομικής Υπηρεσίας, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της άδειας του καταστήματος. 15. Παρακείμενος υπαίθριος χώρος νοείται ο χώρος εξυπηρέτησης καθήμενων πελατών που βρίσκεται είτε σε επαφή με την επιχείρηση, είτε παραπλεύρως, είτε απέναντι αυτής. 16. Το ίδιο ισχύει και για στεγασμένο παρακείμενο χώρο, με την προϋπόθεση ότι θα προσκομίζονται τα εξής δικαιολογητικά: α) Εφόσον το κατάστημα στεγάζεται σε χώρο οριζόντιας ιδιοκτησίας: υπεύθυνη δήλωση του διαχειριστή της πολυκατοικίας, ή, εν ελλείψει ή άρνησης αυτού, του ιδιοκτήτη του χώρου στον οποίο θα εγκατασταθεί το κατάστημα. Σε περίπτωση που η υπεύθυνη δήλωση κριθεί αναληθής, ανακαλείται η χορηγηθείσα προέγκριση καθώς και η τυχόν χορηγηθείσα άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του καταστήματος. β) Βεβαίωση χώρου κύριας χρήσης υπογεγραμμένη από μηχανικό, στην οποία βεβαιώνεται ότι ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης σύμφωνα με τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό και τον Κτηριοδομικό Κανονισμό, τον Κανονισμό Πυροπροστασίας καθώς και των εκάστοτε ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων για την αιτούμενη χρήση και περιγράφονται αναλυτικά τα νομιμοποιητικά στοιχεία αυτού. Η ανωτέρω βεβαίωση συνοδεύεται από αντίγραφα των στοιχείων νομιμότητας του χώρου, στα οποία αναφέρεται και από σχεδιαγράμματα του καταστήματος εις τριπλούν σε κλίμακα που αναφέρεται ρητά επί των σχεδίων, στα οποία θα αποτυπώνονται όλοι οι χώροι του Κ.Υ.Ε, περιλαμβανομένων και αυτών που προβλέπονται από ειδικές διατάξεις του ισχύοντος νομικού πλαισίου (π.χ. αποχωρητήρια για Α.Μ.Ε.Α). γ) Πιστοποιητικό (ενεργητικής) πυροπροστασίας για την τήρηση των μέτρων και μέσων πυροπροστασίας που προβλέπονται κατά περίπτωση στις ισχύουσες Πυροσβεστικές Διατάξεις. 01.04.2016 - Πηγή: fpress.gr

Πως θα πάρετε άδεια για επιχείρηση υγειονομικού ενδιαφέροντος

Πως θα πάρετε άδεια για επιχείρηση υγειονομικού ενδιαφέροντος

Ο επιχειρηματίας (καταστηματάρχης, βιοτέχνης ή βιομήχανος) θα επωμίζεται το κόστος μεταφοράς των αρμοδίων υπαλλήλων, προκειμένου να γίνει έγκαιρα ο υγειονομικός έλεγχος ή ο προέλεγχος νεοϊδρυόμενου καταστήματος, εργαστηρίου ή εργοστασίου υγειονομικού ενδιαφέροντος, στην περίπτωση που ο πρώτος επείγεται για τη διενέργεια των συγκεκριμένων ελέγχων ή προελέγχων.

Αυτό προβλέπει μεταξύ των άλλων το άρθρο 17 του σχεδίου Υπουργικής Απόφασης (ΥΑ) του υπουργού Υγείας για τους υγειονομικούς όρους και προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος (επιχειρήσεις τροφίμων & ποτών και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών υγειονομικού ενδιαφέροντος)».

Σκοπός της συγκεκριμένης ΥΑ, που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η οποία ολοκληρώνεται στις 18 Απριλίου, είναι η ρύθμιση των αναγκαίων υγειονομικών όρων και προϋποθέσεων για τη λειτουργία επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών και των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών που παρουσιάζουν υγειονομικό ενδιαφέρον, με στόχο την προστασία της Δημόσιας Υγείας.

Όπως αναφέρεται στο άρθρο 17, η δήλωση του ενδιαφερομένου, δηλαδή η μεταφορά των αρμόδιων υπαλλήλων για τον σκοπό αυτόν με μεταφορικό μέσο που θα διαθέσει ο ίδιος, τίθεται υπό την κρίση του Προϊσταμένου της Υγειονομικής Υπηρεσίας, ο οποίος συνεκτιμώντας και τις άλλες υπηρεσιακές ανάγκες αποφασίζει τελικά για την ικανοποίηση ή μη του ανωτέρω αιτήματος. Θα αφορά δε σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες δεν υπάρχουν δυνατότητες μετακινήσεως των αρμοδίων υπηρεσιακών Οργάνων με έξοδα του Δημοσίου (εξάντληση πιστώσεων οδοιπορικών εξόδων, αδυναμία κινήσεως υπηρεσιακών οχημάτων κ.λπ.).

Μία από τις βασικές αλλαγές που προωθούνται για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος έως τον Ιούνιο του 2016 είναι και ο δραστικός περιορισμός της γραφειοκρατικής διαδικασίας για την αδειοδότηση μεταποιητικών μονάδων τροφίμων και ποτών, τουριστικών καταλυμάτων αλλά και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία την οποία παρουσίασε η υφυπουργός Οικονομίας κα Θεοδώρα Τζάκρη πριν από λίγες ημέρες στο ΚΥΣΟΙΠ.

Στόχος των πρωτοβουλιών αυτών είναι το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο να προσεγγίσει την ευρωπαϊκή νομοθεσία και πρακτική. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και πρακτική, το 90% των δραστηριοτήτων (καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος) ακολουθεί τη διαδικασία της απλής γνωστοποίησης στην αρμόδια αρχή της έναρξης λειτουργίας, ενώ αντίθετα στη χώρα μας, κατ’ εφαρμογή του ίδιου θεσμικού πλαισίου, οδηγούμε το 90% σε πολύπλοκη διαδικασία αδειοδότησης.

Με βάση πάντως την υπουργική απόφαση του υπουργού Υγείας, στο άρθρο 4 προβλέπονται 33 βήματα για την ίδρυση & λειτουργία επιχειρήσεων τροφίμων & ποτών και παροχής υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Τα βασικότερα βήματα που προβλέπονται για επιχείρηση υγειονομικού ενδιαφέροντος έχουν ως εξής:

1. Για τη χορήγηση άδειας/γνωστοποίησης ή για οποιασδήποτε άλλης διαδικασία ίδρυσης ή/ και λειτουργίας, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στις αρμόδιες αρχές (Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ), Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), Υπουργεία & κ.λπ.} τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

2. Ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλλει αίτηση με συνοπτική περιγραφή της υπό ίδρυση επιχείρηση υγειονομικού ενδιαφέροντος στην αρμόδια Υγειονομική Υπηρεσία (ΥΥ).

3. Η αίτηση θα συνοδεύεται με σχεδιαγράμματα κάτοψης σε δύο αντίγραφα.

4. Με την αίτηση, θα ζητείται η καταρχήν άποψη της ΥΥ, προκειμένου να προχωρήσει στη συνέχεια είτε στην αίτηση προέγκρισης, είτε στις περιπτώσεις που δεν απαιτείται προέγκριση, να ξεκινήσει η συγκρότηση της επιχείρηση υγειονομικού ενδιαφέροντος.

5. Ο προέλεγχος δεν απαιτεί κατ’ ανάγκη τη διενέργεια επιτόπιου ελέγχου.

6. Ο προέλεγχος δεν είναι προέγκριση.

7. Για τη χορήγηση της γνωμοδότησης ή της βεβαίωσης καταλληλότητας της επιχείρησης, η ΥΥ ελέγχει τις κατόψεις των σχεδιαγραμμάτων του μηχανικού, στις περιπτώσεις που γίνεται επεξεργασία τροφίμων.

8. Τα υποβληθέντα από τον ενδιαφερόμενο σχεδιαγράμματα κατόψεων, σε περίπτωση που η επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις της παρούσας, θα υπογράφονται από τους αρμόδιους υπαλλήλους και θα θεωρούνται από τον Προϊστάμενο της Υγειονομικής Υπηρεσίας.

9. Σε θετική γνωμοδότηση, η αδειοδοτούσα αρχή χορηγεί την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας.

10. Σε αρνητική γνωμοδότηση, αναγράφεται από την υγειονομική υπηρεσία, σε δύο αντίτυπα, η αιτιολόγηση της άρνησης και η αδειοδοτούσα αρχή επιδίδει το ένα στον ενδιαφερόμενο για την περαιτέρω διαδικασία συμμόρφωσης και υποβολής εκ νέου του φακέλου για την επανεξέτασή του.

11. Οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών μπορούν να αλλάζουν τη ροή των εργασιών, με την προϋπόθεση το διάγραμμα ροής να αποτυπώνεται σε νέα σχεδιαγράμματα κάτοψης και να είναι διαθέσιμα στις ελεγκτικές αρχές.

12. Για την προσθήκη δραστηριότητας ή χώρου ανάπτυξης καθήμενων εξυπηρετούμενων ατόμων η ΥΥ εξετάζει ταυτόχρονα την προσαρμογή της επιχείρησης στους όρους της παρούσας και την εκπλήρωση των υγειονομικών όρων για τη λειτουργία της νέας δραστηριότητας ή την πρόσθετη πράξη προσδιορισμού καθισμάτων.

13. Στις περιπτώσεις μεταφοράς της επιχείρησης σε άλλο χώρο, απαιτείται εκ νέου η διαδικασία του παρόντος άρθρου.

14. Στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης και αναψυχής που ήδη λειτουργούν, όπου γίνεται προσθήκη εξωτερικού παρακείμενου χώρου για την εξυπηρέτηση καθήμενων πελατών, γίνεται πρόσθετη πράξη προσδιορισμού καθήμενων πελατών μετά από γνωμοδότηση της Υγειονομικής Υπηρεσίας, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της άδειας του καταστήματος.

15. Παρακείμενος υπαίθριος χώρος νοείται ο χώρος εξυπηρέτησης καθήμενων πελατών που βρίσκεται είτε σε επαφή με την επιχείρηση, είτε παραπλεύρως, είτε απέναντι αυτής.

16. Το ίδιο ισχύει και για στεγασμένο παρακείμενο χώρο, με την προϋπόθεση ότι θα προσκομίζονται τα εξής δικαιολογητικά: α) Εφόσον το κατάστημα στεγάζεται σε χώρο οριζόντιας ιδιοκτησίας: υπεύθυνη δήλωση του διαχειριστή της πολυκατοικίας, ή, εν ελλείψει ή άρνησης αυτού, του ιδιοκτήτη του χώρου στον οποίο θα εγκατασταθεί το κατάστημα. Σε περίπτωση που η υπεύθυνη δήλωση κριθεί αναληθής, ανακαλείται η χορηγηθείσα προέγκριση καθώς και η τυχόν χορηγηθείσα άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του καταστήματος. β) Βεβαίωση χώρου κύριας χρήσης υπογεγραμμένη από μηχανικό, στην οποία βεβαιώνεται ότι ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης σύμφωνα με τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό και τον Κτηριοδομικό Κανονισμό, τον Κανονισμό Πυροπροστασίας καθώς και των εκάστοτε ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων για την αιτούμενη χρήση και περιγράφονται αναλυτικά τα νομιμοποιητικά στοιχεία αυτού. Η ανωτέρω βεβαίωση συνοδεύεται από αντίγραφα των στοιχείων νομιμότητας του χώρου, στα οποία αναφέρεται και από σχεδιαγράμματα του καταστήματος εις τριπλούν σε κλίμακα που αναφέρεται ρητά επί των σχεδίων, στα οποία θα αποτυπώνονται όλοι οι χώροι του Κ.Υ.Ε, περιλαμβανομένων και αυτών που προβλέπονται από ειδικές διατάξεις του ισχύοντος νομικού πλαισίου (π.χ. αποχωρητήρια για Α.Μ.Ε.Α). γ) Πιστοποιητικό (ενεργητικής) πυροπροστασίας για την τήρηση των μέτρων και μέσων πυροπροστασίας που προβλέπονται κατά περίπτωση στις ισχύουσες Πυροσβεστικές Διατάξεις.

01.04.2016 – Πηγή: fpress.gr

προγράμματα

Λιγότερα δικαιολογητικά για τους πολίτες και αδειοδότηση επιχειρήσεων με απλή αναγγελία

Λιγότερα δικαιολογητικά για τους πολίτες και αδειοδότηση επιχειρήσεων με απλή αναγγελία

Με σημερινή εγκύκλιό του υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης καλεί τις δημόσιες υπηρεσίες να κάνουν αναλυτική καταγραφή όλων των σταδίων συναλλαγής που έχουν με τους πολίτες, ώστε να προωθήσουν άμεσα την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών που συνήθως «βασανίζουν» τους συναλλασσόμενους.

 

Το υπουργείο στην εγκύκλιό του που φέρει τον τίτλο «απλούστευση και ανασχεδιασμός διοικητικών διαδικασιών», περιγράφει τους στόχους, αλλά και τα μέσα και ζητά από όλες τις υπηρεσίες να προχωρήσουν στην καταγραφή, ώστε όπου απαιτείται άμεσα να εκδοθούν Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις.

Λιγότερα δικαιολογητικά για τους πολίτες και αδειοδότηση επιχειρήσεων με απλή αναγγελίαΧαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η δυνατότητα αδειοδότησης επιχείρησης με απλή αναγγελία και εκ των υστέρων έλεγχο από το δημόσιο του αν ο επιχειρηματίας τήρησε τους όρους και τις προϋποθέσεις.

Αναλυτικά η εγκύκλιος του υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης έχει ως εξής:

Το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (πρώην Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) μέσω της Διεύθυνσης Απλούστευσης Διαδικασιών και Παροχής Υπηρεσιών Δημοσίου, έχει ως επιχειρησιακούς στόχους την αξιολόγηση, βελτίωση και επιτάχυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, μέσω της εκπόνησης καινοτόμων δράσεων καθώς και τη διαμόρφωση πολιτικών για την απλούστευση και σύντμηση των διοικητικών διαδικασιών.

«Απλούστευση διαδικασιών» είναι η συνεχής και συστηματική αναθεώρηση των νομοθετικών και γενικότερα των κανονιστικών ρυθμίσεων και διοικητικών πρακτικών που καθορίζουν τις διοικητικές διαδικασίες, ώστε να είναι συμβατές με τις αρχές της καλής νομοθέτησης και της αποτελεσματικής λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών προς εξυπηρέτηση του πολίτη και της επιχείρησης.
Η πολυπλοκότητα των διοικητικών διαδικασιών πέραν της ταλαιπωρίας που συνεπάγεται για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, αλλά και για τους ίδιους τους υπαλλήλους, παρεμποδίζει τη δημιουργία και την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων, αποθαρρύνει την ανάληψη πρωτοβουλιών και αποτελεί εμπόδιο στην αύξηση της απασχόλησης και στην ανάπτυξη της οικονομίας γενικότερα.

Η απλούστευση του πολυδαίδαλου κανονιστικού πλαισίου που καθορίζει τις διοικητικές διαδικασίες, είναι ένα από τα σταθερά επαναλαμβανόμενα αιτήματα των πολιτών και των επιχειρήσεων, η ικανοποίηση του οποίου αποτελεί επιτελικό και διαρκή στόχο της Υπηρεσίας μας.

Βασικές νομοθετικές διατάξεις που πλαισιώνουν τις δράσεις απλούστευσης των διοικητικών διαδικασιών είναι οι κάτωθι:
> άρθρο 25 παρ. 13 του ν. 2539/1997 «Συγκρότηση της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης» (ΦΕΚ 244/Α’/4•ΐ2.ΐ997),
> άρθρο ίο παρ. ι του ν. 3230/2004 «Καθιέρωση συστήματος διοίκησης με στόχους, μέτρηση της αποδοτικότητας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 44/Α711.02.2004),

> άρθρο 6 παρ. ι και άρθρο ίο παρ. 2 του ν. 3844/2010
«Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 63/Α73.05.2010).

Με την παρούσα εγκύκλιο δίνονται οι βασικές κατευθύνσεις ως προς τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθούν οι φορείς/υπηρεσίες, για την απλούστευση και τον ανασχεδιασμό των οικείων διοικητικών διαδικασιών.

Καταρχήν έκαστη Υπηρεσία θα πρέπει να προβεί σε αναλυτική καταγραφή όλων των διαδικασιών που εντάσσονται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της και ειδικότερα των προϋποθέσεων, των δικαιολογητικών και των σταδίων διεκπεραίωσης έκαστης εξ αυτών. Σαφώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στις διαδικασίες που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις.

Στη συνέχεια προκειμένου έκαστη Υπηρεσία να εντοπίσει τις «προβληματικές» διαδικασίες από το σύνολο των διαδικασιών που έχουν καταγραφεί, ελέγχει εάν αυτές πληρούν τα κριτήρια: της φιλικότητας, της οικονομικότητας, της αναγκαιότητας, της αποτελεσματικότητας-αποδοτικότητας, της εφαρμοσιμότητας και της διαφάνειας.
Κατά τη φάση αυτή κρίνεται σκόπιμο να υπάρξει ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων υπηρεσιών και των κοινωνικών φορέων, ώστε να γίνει ενδελεχής αποτύπωση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει κατά τη διεκπεραίωση των διαδικασιών.

Ακολούθως, έκαστη Υπηρεσία επιλέγει τις προτεινόμενες προς απλούστευση διαδικασίες, λαμβάνοντας υπόψη της τα παρακάτω:
– εάν αφορούν μεγάλο αριθμό πολιτών,
– εάν χρησιμοποιούνται συχνά από τους ενδιαφερομένους,
– εάν αφορούν άμεσα θέματα επιχειρηματικής δραστηριότητας παρουσιάζοντας μεγάλη ζήτηση μεταξύ των ενδιαφερομένων,
– εάν επηρεάζουν ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες,
– εάν παρουσιάζουν κατά τη διεκπεραίωσή τους έντονες δυσλειτουργίες, χρονικές καθυστερήσεις κ.λπ. με σοβαρές κοινωνικές, οικονομικές, υπηρεσιακές επιπτώσεις,
– εάν είναι κομβικής σημασίας, ώστε ο επανασχεδιασμός τους να έχει ως αποτέλεσμα τον ανασχεδιασμό και άλλων διαδικασιών που εξαρτώνται από αυτές, επιτυγχάνοντας έτσι πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα.

Εν συνεχεία, προχωρά στην απλούστευση και στον ανασχεδιασμό των επιλεγμένων διαδικασιών κάνοντας χρήση ενός ή περισσοτέρων, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε περίπτωσης, από τα ακόλουθα εργαλεία/τεχνικές απλούστευσης:
> Κατάργηση της διαδικασίας εάν αυτή δεν πληροί πλέον το κριτήριο της αναγκαιότητας.
> Κατάργηση δικαιολογητικών που η υποβολή τους δεν έχει καμία προστιθέμενη αξία, δηλ. δε βελτιώνει ουσιαστικά τη διαδικασία ή όταν τα δικαιολογητικά αυτά έχουν ήδη κατατεθεί σε άλλη εμπλεκόμενη στη διεκπεραίωση της διαδικασίας υπηρεσία,
> Κατάρτιση και χρήση ενιαίων, πιστοποιημένων εντύπων αίτησης με καταγεγραμμένα τα ακριβή δικαιολογητικά κάθε διαδικασίας,
> Αντικατάσταση δικαιολογητικών με την υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν.1599/1986,
> Μείωση υπογραφών, με περιορισμό των εμπλεκόμενων στη διεκπεραίωση μιας διαδικασίας φορέων, οργάνων, κ.λπ.
> Εφαρμογή της τεχνικής «Υπηρεσία μιας στάσης» (“One stop shop”), εφόσον δεν είναι δυνατή η μείωση του αριθμού των εμπλεκομένων μερών,
> Σύντμηση του χρόνου διεκπεραίωσης μιας διαδικασίας και καθορισμός αποκλειστικών προθεσμιών όπου δεν υπάρχουν,
> Σιωπηρή έγκριση αιτήματος πολίτη μετά την παρέλευση ορισμένης προθεσμίας, εφόσον η υπηρεσία δεν απαντήσει αρνητικά μέσα στο διάστημα αυτό,
> Κατάργηση της διαδικασίας αδειοδότησης και αντικατάστασή της από απλή γνωστοποίηση του αιτούντος στις αρμόδιες αρχές περί ίδρυσης και λειτουργίας της επιχείρησης /έναρξης οικονομικής δραστηριότητας και συμμόρφωσής του με τις οικείες διατάξεις και περί τήρησης του συνόλου των προϋποθέσεων λειτουργίας των εν λόγω επιχειρήσεων. Επισημαίνεται ότι στο σύστημα της Γνωστοποίησης οι αρμόδιες αρχές ελέγχουν τη συμμόρφωση του αιτούντος προς το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο εκ των υστέρων, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες κυρώσεις εάν αυτό έχει παραβιαστεί,
> Πρόβλεψη ολοκλήρωσης της διαδικασίας σε όσο το δυνατόν λιγότερα διοικητικά επίπεδα και κατά προτίμηση σε ένα (Τοπικό, Περιφερειακό, Κεντρικό) με:

– μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από το κεντρικό ή προϊστάμενο διοικητικό όργανο σε ένα άλλο περιφερειακό ή υφιστάμενο όργανο, πλησιέστερο προς τον πολίτη,
– εξουσιοδότηση υπογραφής στο ιεραρχικά υφιστάμενο όργανο από το αρμόδιο διοικητικό όργανο, να υπογράφει με εντολή του πράξεις ή άλλα έγγραφα της αρμοδιότητάς του.

> Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την ηλεκτρονική διεκπεραίωση των διαδικασιών.

Κατόπιν όλων των προεκτεθέντων, προσδοκούμε στην ανταπόκριση των υπηρεσιών σας με την υιοθέτηση και εφαρμογή των τεχνικών και εργαλείων απλούστευσης που ενδείκνυνται, κατά περίπτωση, στις επιλεγμένες διαδικασίες της αρμοδιότητάς σας και παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε συνεργασία που αφορά στη συνυπογραφή των προβλεπόμενων, κατά τα ανωτέρω, κανονιστικών πράξεων (Κ.Υ.Α.).

Και τούτο διότι οι περισσότερες διοικητικές διαδικασίες καθορίζονται με Κ.Υ.Α. του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού και του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, είτε λόγω των εξουσιοδοτικών διατάξεων που καθορίζουν την απλούστευση της διαδικασίας, είτε λόγω του γεγονότος ότι οι διαδικασίες διεκπεραιώνονται από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών και τα Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (Eugo – ΚΕΠ-ΕΚΕ).

Άλλωστε, προς αποφυγή κάθε μονομερούς μεταβολής/τροποποίησης των διαδικασιών αυτών, χωρίς τη γνώση και τη σύμπραξη του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, η οποία θα είχε ως αποτέλεσμα να προωθούνται από τα ΚΕΠ αιτήσεις των πολιτών στους καθ’ ύλην αρμόδιους φορείς με στοιχεία (αιτήσεις – έντυπα, δικαιολογητικά, παράβολα κ.λπ.), τα οποία δεν ισχύουν, θεσπίστηκε η πρόσφατη ρύθμιση της παρ. 2 του άρθρου 33 του ν. 4369/2016 (ΦΕΚ Α’33), όπου ορίζεται ότι «Διαδικασία η οποία έχει καθοριστεί να διεκπεραιώνεται μέσω ΚΕΠ με κοινή απόφαση του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού και του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κατ εξουσιοδότηση των διατάξεων του άρθρου 31 του ν. 3013/2002 (Α’ 102), δεν επιτρέπεται να τροποποιείται και να μεταβάλλεται μονομερώς από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο χωρίς την προηγούμενη έγκριση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α., που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 1 της 46ης πράξης της 8.12.2015 του Υπουργικού Συμβουλίου (Υ.Ο.Δ.Δ. 8gy)».

Αναμένουμε την ανταπόκρισή σας για την κατά τα ανωτέρω άμεση προώθηση απλουστευτικών δράσεων κατά λόγο αρμοδιότητας και παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση και συνεργασία.

Η παρούσα εγκύκλιος έχει καταχωριστεί στο Δικτυακό τόπο της Υπηρεσίας μας -www.minadmin.gov.gr-, στη διαδρομή: Διοικητική Μεταρρύθμιση/ Οργάνωση/ Λειτουργία Δημόσιας Διοίκησης/ Απλούστευση Διαδικασιών.

πηγή- dikaiologitika.gr

capital control

Ελληνοκυπριακό startup «πιάνει» λιμάνι στο Ρότερνταμ

Ελληνοκυπριακό startup «πιάνει» λιμάνι στο Ρότερνταμ

 

Η ελληνική-κυπριακή startup επιχείρηση VesselBot επιλέχθηκε ανάμεσα σε 1700 εταιρείες από όλο τον κόσμο από το PortXL, ένα Ολλανδικό πρόγραμμα επιτάχυνσης ανάπτυξης επιχειρήσεων (accelerator) με έδρα το λιμάνι του Ρότερνταμ.  Το PortXL είναι το πρώτο acceleration program για tech startups τα οποία δραστηριοποιούνται σε σχετικές αγορές αλλά και στην ίδια την αγορά της ναυτιλίας. Ο θεσμός ξεκίνησε από το λιμάνι του Ρότερνταμ με την πλήρη στήριξη των εταιρειών Van Oord, Vopak, Boskalis, Damen, Heineken, Rabobank, και EY.  Στις 7 & 8 Μαρτίου 2016, κατά τη διάρκεια των ημερών της τελικής επιλογής, 19 startups από όλο τον κόσμο παρουσίασαν τις εταιρίες τους σε κοινό άνω των 160 μεντόρων, επενδυτών και experts της αγοράς. Τα 12 καλύτερα επιλέχτηκαν για το acceleration πρόγραμμα του PortXL, μεταξύ των οποίων και το ελληνικό-κυπριακό ship-chartering marketplace, VesselBot.  Οι μέντορες του PortXL θα εκπαιδεύσουν την Ελληνοκυπριακή εταιρία για τρεις μήνες γύρω από θέματα που έχουν να κάνουν με οικονομικά, business model innovation, business development και ethics. Αυτή η επαγγελματική υποστήριξη, θα βοηθήσει το VesselBot να οδηγηθεί στη βέλτιστη ανάπτυξη του.  Στις 30 Ιουνίου το VesselBot θα παρουσιάσει την πρόοδο του σε ένα κοινό άνω των 1.000 ατόμων. Δημοσιογράφοι, συνεργάτες και επενδυτές θα γιορτάσουν μαζί τους την ολοκλήρωση του προγράμματος ελπίζοντας πως θα οδηγήσουν την επιχείρηση στο επόμενο στάδιο!  Το VesselBot είναι μια καινοτόμος διαδικτυακή πλατφόρμα ναύλωσης πλοίων εμπορικής ναυτιλίας. Παρέχεται με τη μορφή SaaS (Software as a service) προσφέροντας τόσο στους Ναυλωτές όσο και στους Ιδιοκτήτες πλοίων στρατηγικά, λειτουργικά και οικονομικά οφέλη.  Με τη χρήση της τεχνολογίας επιτυγχάνει σημαντική μείωση των απαιτούμενων πόρων καθώς επίσης και του κόστους διαμεσολάβησης κατά τη διαδικασία ναύλωσης, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων μέσα από δεδομένα με σαφώς πιο αποτελεσματικό τρόπο σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο που λειτουργεί σήμερα η αγορά. Το VesselBot έχει επιτύχει επίσης να διακριθεί στους διαγωνισμούς του MIT Enterprise Forum καθώς επίσης και στο διαγωνισμό καινοτομίας του Egg. Περισσότερα στο www.vesselbot.com  To PortXL είναι ένα ανοιχτό πρόγραμμα καινοτομίας το οποίο βασίζεται σε mentorship, τεχνολογικών startups τα οποία εστιάζονται σε αγορές που έχουν σχέση με τη θάλασσα και τη λειτουργία των λιμανιών. Η έμπειρη ομάδα του εργάζεται βάσει της αποδεδειγμένης φόρμουλας, η οποία βασίζεται στην επταετή εμπειρία του υψηλής αναγνώρισης παγκόσμιου δικτύου του accelerator. Ένα εντατικό πρόγραμμα 100 ημερών εκπαίδευσης με στόχο να αναπτύξει τα 12 startups που επιλέχθηκαν, προσφέροντας τους επίσης ένα οικοσύστημα ιδρυτών, επενδυτών και συνεργατών που υποστηρίζει και επιταχύνει το επιχειρηματικό τους ταξίδι. Περισσότερα στο http://portxl.org/Η ελληνική-κυπριακή startup επιχείρηση VesselBot επιλέχθηκε ανάμεσα σε 1700 εταιρείες από όλο τον κόσμο από το PortXL, ένα Ολλανδικό πρόγραμμα επιτάχυνσης ανάπτυξης επιχειρήσεων (accelerator) με έδρα το λιμάνι του Ρότερνταμ.

Το PortXL είναι το πρώτο acceleration program για tech startups τα οποία δραστηριοποιούνται σε σχετικές αγορές αλλά και στην ίδια την αγορά της ναυτιλίας. Ο θεσμός ξεκίνησε από το λιμάνι του Ρότερνταμ με την πλήρη στήριξη των εταιρειών Van Oord, Vopak, Boskalis, Damen, Heineken, Rabobank, και EY.

Στις 7 & 8 Μαρτίου 2016, κατά τη διάρκεια των ημερών της τελικής επιλογής, 19 startups από όλο τον κόσμο παρουσίασαν τις εταιρίες τους σε κοινό άνω των 160 μεντόρων, επενδυτών και experts της αγοράς. Τα 12 καλύτερα επιλέχτηκαν για το acceleration πρόγραμμα του PortXL, μεταξύ των οποίων και το ελληνικό-κυπριακό ship-chartering marketplace, VesselBot.

Οι μέντορες του PortXL θα εκπαιδεύσουν την Ελληνοκυπριακή εταιρία για τρεις μήνες γύρω από θέματα που έχουν να κάνουν με οικονομικά, business model innovation, business development και ethics. Αυτή η επαγγελματική υποστήριξη, θα βοηθήσει το VesselBot να οδηγηθεί στη βέλτιστη ανάπτυξη του.  Στις 30 Ιουνίου το VesselBot θα παρουσιάσει την πρόοδο του σε ένα κοινό άνω των 1.000 ατόμων. Δημοσιογράφοι, συνεργάτες και επενδυτές θα γιορτάσουν μαζί τους την ολοκλήρωση του προγράμματος ελπίζοντας πως θα οδηγήσουν την επιχείρηση στο επόμενο στάδιο!

Το VesselBot είναι μια καινοτόμος διαδικτυακή πλατφόρμα ναύλωσης πλοίων εμπορικής ναυτιλίας. Παρέχεται με τη μορφή SaaS (Software as a service) προσφέροντας τόσο στους Ναυλωτές όσο και στους Ιδιοκτήτες πλοίων στρατηγικά, λειτουργικά και οικονομικά οφέλη.  Με τη χρήση της τεχνολογίας επιτυγχάνει σημαντική μείωση των απαιτούμενων πόρων καθώς επίσης και του κόστους διαμεσολάβησης κατά τη διαδικασία ναύλωσης, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων μέσα από δεδομένα με σαφώς πιο αποτελεσματικό τρόπο σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο που λειτουργεί σήμερα η αγορά. Το VesselBot έχει επιτύχει επίσης να διακριθεί στους διαγωνισμούς του MIT Enterprise Forum καθώς επίσης και στο διαγωνισμό καινοτομίας του Egg. Περισσότερα στο www.vesselbot.com

To PortXL είναι ένα ανοιχτό πρόγραμμα καινοτομίας το οποίο βασίζεται σε mentorship, τεχνολογικών startups τα οποία εστιάζονται σε αγορές που έχουν σχέση με τη θάλασσα και τη λειτουργία των λιμανιών. Η έμπειρη ομάδα του εργάζεται βάσει της αποδεδειγμένης φόρμουλας, η οποία βασίζεται στην επταετή εμπειρία του υψηλής αναγνώρισης παγκόσμιου δικτύου του accelerator. Ένα εντατικό πρόγραμμα 100 ημερών εκπαίδευσης με στόχο να αναπτύξει τα 12 startups που επιλέχθηκαν, προσφέροντας τους επίσης ένα οικοσύστημα ιδρυτών, επενδυτών και συνεργατών που υποστηρίζει και επιταχύνει το επιχειρηματικό τους ταξίδι.

Περισσότερα στο http://portxl.org/

Το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ανακοίνωσε ότι αρχίζει την Τρίτη η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης των επιχειρηματικών σχεδίων, για τους ενδιαφερόμενους της δράσης «Ενίσχυση τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Αιτήσεις για χρηματοδότηση τουριστικών επιχειρήσεων από το ΕΣΠΑ

Αιτήσεις για χρηματοδότηση τουριστικών επιχειρήσεων από το ΕΣΠΑ

Αιτήσεις για χρηματοδότηση-
Το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ανακοίνωσε ότι αρχίζει την Τρίτη η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης των επιχειρηματικών σχεδίων, για τους ενδιαφερόμενους της δράσης «Ενίσχυση τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών», στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Η περίοδος υποβολής διαρκεί από 29.03.2016 έως και 17.05.2016. Οι αιτήσεις χρηματοδότησης υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά μέσω του δικτυακού τόπου www.ependyseis.gr και δεν υπάρχει σειρά προτεραιότητας.

Ο τρόπος αξιολόγησης που έχει οριστεί καθιστά την υποβολή προτάσεων αδιάβλητη, απλή και ανοικτή σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Για την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης δεν απαιτείται προσκόμιση φυσικού φακέλου και δικαιολογητικών.

Ο προϋπολογισμός της εν λόγω δράσης, η οποία υλοποιείται σε έναν κύκλο, είναι αυξημένος κατά 20 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, φθάνοντας συνολικά στα 70 εκατ. ευρώ, με σκοπό την άμεση στήριξη της νέας τουριστικής περιόδου. Οι δαπάνες είναι επιλέξιμες μόνο εφόσον έχουν πραγματοποιηθεί μετά τις 11.02.2016, ημερομηνία δημοσιοποίησης της πρόσκλησης.

Επικοινωνία – Πληροφορίες – Ερωτήσεις:

Αιτήσεις για χρηματοδότηση τουριστικών επιχειρήσεων από το ΕΣΠΑ
Εγκύκλιος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 5 Ιουνίου 2016 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ανακοινώνει την παράταση των καταληκτικών προθεσμιών ηλεκτρονικής υποβολής των επενδυτικών σχεδίων για τις δράσεις «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών» και «Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» του ΕΣΠΑ 2014-2020. Οι νέες καταληκτικές προθεσμίες είναι: • Για τη δράση «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών», 4 Ιουλίου 2016 και ώρα 17:00 αντί 6 Ιουνίου 2016. • Για τη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές», 8 Ιουλίου 2016 και ώρα 17:00 αντί 9 Ιουνίου 2016. Η παράταση κρίθηκε επιβεβλημένη λόγω της μεγάλης ώθησης που προκάλεσε στο επενδυτικό ενδιαφέρον η πρόσφατη απόφαση για την ενεργοποίηση του Ανοιχτού Καταπιστευτικού Λογαριασμού (Escrow Account) στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, που επιτρέπει την έναρξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας χωρίς την υποχρέωση καταβολής εγγυητικής επιστολής. Επιπλέον, η αύξηση του διαθέσιμου προϋπολογισμού των δυο δράσεων, η οποία ανακοινώθηκε πριν μερικές ημέρες, αποτέλεσε ένα ακόμα κίνητρο για τους ενδιαφερομένους. Το Υπουργείο, ανταποκρινόμενο σε πολύ μεγάλο αριθμό αιτημάτων από παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς αλλά και από μεμονωμένους επενδυτές, παρέχει με αυτή την ενέργεια στους ενδιαφερόμενους τον απαραίτητο χρόνο για την άρτια προετοιμασία των επενδυτικών τους σχεδίων και την πλήρη αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων που καθίστανται πλέον διαθέσιμα. από το Γραφείο Τύπου

3 βήματα για να διακόψετε την ανεργία σας σε 25 ημέρες

3 βήματα για να διακόψετε την ανεργία σας σε 25 ημέρες.

Αναπτύξτε τη δική σας ιδέα και κάντε πράξη το όνειρο, που είναι δικό σας.

Η ανάπτυξη της χώρας περνάει από τα δικά σας χέρια. Με τρία απλά βήματα μπορείτε να γίνετε ένας μικρός επιχειρηματίας. Τα προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ είναι μια καλή ευκαιρία γιατί παρέχουν επιδοτήσεις με 100% κάλυψη και χρηματοδοτούν εκατοντάδες επαγγέλματα.

Βήμα 1

ΑναπτύξτεΕπιλέξτε την ιδέα σας, βάλτε στόχους

Δεν χρειάζεται να έχετε καινοτόμα ιδέα. Μπορείτε να αναπτύξετε το επάγγελμα που σπουδάσατε ή αν δεν έχετε πτυχίο, μπορείτε να ασχοληθείτε με τον πρωτογενή τομέα σε όποιο επάγγελμα σας αρέσει, μέσα από αυτά που επιτρέπει το πρόγραμμα. Δημιουργήστε τον δικό σας οδικό χάρτη, σύμφωνα με αυτά που θέλετε. Καταγράψτε τους στόχους σας και τα θετικά που θα προκύψουν από την επίτευξή τους .Αυτό θα ενδυναμώνει το ηθικό σας στις δύσκολες στιγμές και θα θα γίνεται κίνητρο να τους πετύχετε. Ένας άνθρωπος ο οποίος ξεκινά σήμερα έχοντας μια ιδέα, ένα όραμα και ένα σχέδιο να φτιάξει μια επιχείρηση , δεν θα πρέπει να φοβάται ούτε το περιβάλλον του, ούτε τις συγκρίσεις με άλλους. Ο σύγχρονος επιχειρηματίας συγκρίνεται καθημερινά μόνο με τον ίδιο του τον στόχο. Β ήμα 2

Οργανώστε την ιδέα σας, πάρτε συμβουλές και φτιάξτε επιχειρηματικό σχέδιο

Δεν χρειάζεται να είστε οικονομολόγος για να γίνετε επιχειρηματίας. Οι επιχειρήσεις πάνε μπροστά και ανεβαίνουν ψηλά από αυτούς που έχουν στόχους και λειτουργούν με σχέδιο. Ο προγραμματισμός παίρνει χρόνο. Η ανάλυση των βημάτων για ένα project είναι εξαιρετικά δαπανηρή σε χρόνο. Ο χρόνος όμως αυτός δεν είναι σπατάλη αλλά επένδυση. Εάν ένα project δεν αναλυθεί σωστά και με τη δέουσα προσοχή, δεν θα δαπανηθεί μεν χρόνος στον προγραμματισμό αλλά θα δαπανηθεί όμως κάτι πολύ σημαντικότερο, επιπλέον κεφάλαια αλλά και χρόνος για διορθωτικές κινήσεις.

Αφοσίωση, πλάνο και ανάπτυξη, είναι το τρίπτυχο για την επιτυχία σας. Αυτή είναι η ουσία και η γοητεία.

Βήμα 3

Κάντε πράξη την ιδέα σας, πάρτε την επιδότηση και επενδύστε

Έχετε ένα εργαλείο στα χέρια σας κι αυτό είναι η επιδότηση. Τι σημαίνει αυτό? σημαίνει ότι δεν χρησιμοποιείτε τα τυχόν δικά σας διαθέσιμα κεφάλαια και έχετε μια έτοιμη επιχείρηση που το μόνο που χρειάζεται είναι: δουλειά και μόνο δουλειά.

Μην έχετε άγχος, πατάτε σε σταθερές βάσεις. Η επιδότηση πληρώνει όλα τα λειτουργικά έξοδα για δύο χρόνια και έχει εξοπλισμένη την επιχείρηση. Πάρτε το επιχειρηματικό σας πλάνο και βάλτε το να δουλέψει.

Η επιδότηση, σας βοηθάει να στοχεύετε ψηλά. Όσο πιο ψηλά θέσετε τον πήχη, τόσο περισσότερο θα πετύχετε. Και ακόμη αν δεν πετύχετε τους στόχους σας στην ολότητά τους, επειδή τους θέσατε πολύ ψηλά, πάλι θα φτάσετε ψηλά.

Περιτριγυριστείτε από επιτυχημένους ανθρώπους που έχουν κίνητρα. Υπάρχουν σήμερα Έλληνες που τους χτύπησε η κρίση ανελέητα, τους πήρε την επιτυχία από τα χέρια τους, αλλά είναι εδώ, έμπειροι και στηρίζουν όσους επιχειρούν, βρείτε τους.

Δημιουργείστε φίλους και συμμάχους. Οι ανθρώπινες σχέσεις είναι από τα πολυτιμότερα αγαθά. Σε 25 ημέρες η επιδότηση με 100% κάλυψη θα είναι παρελθόν.
Περάστε στη δράση, μην αναβάλλετε.

πηγή – pantelisco

Ανεργία και επιδοτήσεις με 100% κάλυψη από δύο νέα προγράμματα του ΕΣΠΑ

Ανεργία και επιδοτήσεις με 100% κάλυψη από δύο νέα προγράμματα του ΕΣΠΑ

Ανεργία και επιδοτήσεις με 100% κάλυψη από δύο νέα προγράμματα του ΕΣΠΑ

Αμετάβλητη στο 24,6% διαμορφώθηκε η ανεργία στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2015, σημειώνοντας το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΕΔ, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Ιανουάριο του 2016 ανήλθαν σε 876.752, δηλαδή περισσότεροι κατά 17.950 (+2,09%) σε σχέση με το μήνα Δεκέμβριο του 2015, όπου ήταν 858.802 άτομα.

Πριν λίγες ημέρες, δημοσιεύτηκαν τέσσερα προγράμματα επιδοτήσεων από το υπουργείο ανάπτυξης εκ των οποίων τα δύο από αυτά, έως και 60.000 ευρώ και σε ποσοστό 100% της επένδυσης, θα λάβουν άνεργοι και επαγγελματίες ώστε να ανοίξουν την δική τους επιχείρηση βάζοντας σε τροχιά υλοποίησης την δική τους επιχειρηματική ιδέα.

Ανεργία και επιδοτήσεις με 100% κάλυψη από δύο νέα προγράμματα του ΕΣΠΑΤο πρώτο πρόγραμμα που θα παρέχει επιδοτήσεις ονομάζεται «Νεοφυής Επιχειρηματικότητα »
Αυτό το πρόγραμμα έχει έναν ειδικό στόχο: την αύξηση της υγιούς νεοφυούς επιχειρηματικότητας και αυτοαπασχόλησης συμπεριλαμβανομένων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.

Στόχος του νέου αυτού προγράμματος του ΕΣΠΑ είναι η στήριξη για την ανάπτυξη που θα συνδέεται άμεσα με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Για το λόγο αυτό το πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία νέων, καινοτόμων και βιώσιμων επιχειρήσεων και στην ενίσχυση της απασχόλησης με την πρόσληψη τουλάχιστον ενός ατόμου

Οι επιχειρήσεις που θα συσταθούν στο πλαίσιο των επενδυτικών προτάσεων θα πρέπει:

*Να έχουν κάνει έναρξη στη ΔΟΥ μετά την ημερομηνία προκήρυξης του Προγράμματος
* Να λειτουργήσουν νόμιμα εντός της Ελληνικής Επικράτειας
* Να λειτουργήσουν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες επιχειρηματικές μορφές: Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρεία, Ετερόρρυθμη Εταιρεία, Ι.Κ.Ε, ατομική επιχείρηση και κοινωνική επιχείρηση.

* Κάθε επιλέξιμο φυσικό πρόσωπο να συμμετέχει στην υποβολή μίας επενδυτικής πρότασης.

* Το επιχειρηματικό τους σχέδιο να αφορά στις επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Τα επιχειρηματικά σχέδια που θα χρηματοδοτηθούν θα πρέπει να έχουν καινοτομικό χαρακτήρα και να αφορούν, κατά προτεραιότητα, στους παρακάτω εννέα (9) στρατηγικούς τομείς:
– Αγροδιατροφή / Βιομηχανία Τροφίμων

– Εφοδιαστική Αλυσίδα

– Ενέργεια

– Περιβάλλον

– Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)

– Υγεία

– Υλικά – Κατασκευές

– Πολιτιστική – Δημιουργική Βιομηχανία

Το δεύτερο πρόγραμμα ονομάζεται “ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης” και ενισχύει τους πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είτε αυτοί είναι άνεργοι είτε αυτοαπασχολούμενοι (ατομικοί επιχειρηματίες) για να κάνουν έναρξη ή να ενισχύσουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα η οποία όμως πρέπει να είναι συναφής με το πτυχίο τους.

Αυτό αφορά δεκάδες επαγγέλματα παροχής υπηρεσιών και επιδοτεί με 100% τις δαπάνες μέχρι 25.000€ , αλλά αν υπάρξουν συνεργασίες δύο δικαιούχων ανέρχεται στις 40.000€ και πάνω από τρεις δικαιούχους, ανέρχεται στις 50.000€.

Με αυτό το πρόγραμμα ένας άνεργος ανοίγει το γραφείο του και ξεκινά το επάγγελμα που σπούδασε αλλά και ο υφιστάμενος ατομικός επιχειρηματίας, μπορεί να αναβαθμίσει την επιχείρησή του και να την στηρίξει συμπεριλαμβάνοντας ακόμα και τις ασφαλιστικές εισφορές του για τα επόμενα δύο χρόνια.

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τα επιδοτούμενα προγράμματα δεν είναι για όλους. Οι άνεργοι πρέπει να αποφασίσουν να γίνουν επιχειρηματίες και να μπουν στην αγορά δυναμικά. Η μεταποίηση, οι κατασκευές, η υγεία, η αγροδιατροφή, οι τεχνολογίες πληροφορικής κ.α. είναι κλάδοι που παρόλη την κρίση , έχουν δυνατότητες ανάπτυξης.

Χρειάζεται όμως θάρρος, υπομονή αλλά και σύνεση. Τα χρήματα της Ευρώπης έρχονται για να καλύψουν ανάγκες και να βοηθήσουν τους ιδιώτες και τις επιχειρήσεις που τολμούν και εκμεταλλεύονται ευκαιρίες με 100% κάλυψη στη καινοτομία, στην εξειδίκευση, στην εξωστρέφεια και στην ανάπτυξη.

πηγή – pantelisco.com

Μια καθημερινή κακή συνήθεια σε αποτρέπει από το να γίνεις πλούσιος !

Μια καθημερινή κακή συνήθεια σε αποτρέπει από το να γίνεις πλούσιος !

Ο thomas c. Corley αφού μελέτησε της  καθημερινές συνήθειες των 177 αυτοδημιούργητων  εκατομμυριούχων  κατά τη διάρκεια πέντε ετών, διαπίστωσε ότι αποφεύγουν μία δαπανηρή συνήθεια: την αναβλητικότητα.

“Αποτρέπει ακόμα και τα πιο ταλαντούχα άτομα από την επιτυχία στη ζωή», γράφει στο επερχόμενο βιβλίο του

Μία από τις σημαντικότερες αιτίες της αναβλητικότητας είναι η έλλειψη πάθους, ο CΜια καθημερινή κακή συνήθεια σε αποτρέπει από το να γίνεις πλούσιος !orley τονίζει: «Εμείς θέλουμε  απλά να κάνουμε τα πράγματα που θέλαμε να κάνουμε και αναβάλλουμε τα πράγματα που δεν μας αρέσει να κάνουμε .”

“Είτε το συνειδητοποιείτε είτε όχι, η αναβλητικότητα είναι ο μεγάλος  λόγος για τον οποίο αποτυγχάνετε στη ζωή. Βλάπτει την αξιοπιστία σας με τους εργοδότες και τους συναδέλφους σας στη δουλειά. Επίσης, επηρεάζει την ποιότητα της εργασίας σας και αυτό επηρεάζει την επιχειρηματική σας σταδιοδρομία  “

Τα καλά νέα είναι ότι ο καθένας μας μπορεί να ξεπεράσει την αναβλητικότητα – και είναι πιο απλό από ότι φαντάζεστε ..Σημειώνει, επίσης, ότι «η φωνή της αναβλητικότητας κραυγάζει  εξίσου δυνατά και καθαρά στο μυαλό εκείνων που διαπρέπουν στη ζωή όπως κάνει στα μυαλά εκείνων που δεν το διαπρέπουν.”

Πώς σιωπούν αυτές της κραυγές ; Βασίζονται σε ” λίστες” για να τελειώνουν με εκκρεμότητες . Δημιουργούν αυστηρές προθεσμίες, και συναντιόνται με συνεργάτες ώστε να εξασφαλίσουν ότι είναι προσηλωμένη στον στόχο τους   και τις προθεσμίες που έχουν , λέει ο Corley.

Σχεδόν όλοι είναι επιρρεπείς στην  αναβλητικότητα – αλλά μπορεί να την κερδίσουμε βήμα βήμα !

Μην περιμένεις άλλο – ξεκίνα την δική σου προσπάθεια σήμερα !!

 

 

. “Source: Procrastination could be keeping you from getting rich – Business Insider

Νεοφυείς επιχειρήσεις

Τι επιχείρηση να ανοίξω μέσα στην κρίση;

Τι επιχείρηση να ανοίξω?

Αυτό το ερώτημα είναι πολύ συνηθισμένο στα συμβουλευτικά γραφεία το τελευταίο διάστημα. Πιο πολύ διότι έχει καταστεί σαφές το γεγονός ότι ένα ψιλικατζίδικο, μια αποθήκη χαρτικών ή μια καφετέρια ακόμα δεν μπορεί να αποτελέσει μια σχετικά μικρού ρίσκου επιχείρηση, βιώσιμη στην παρούσα οικονομική συγκυρία.

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές. Το ιδιαίτερο ταλέντο ή οι ικανότητες του κάθε υποψήφιου επιχειρηματία μπορεί να είναι κατάλληλες για διαφορετική δραστηριότητα. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές υπάρχουν κάποια κριτήρια που είναι «παντός καιρού»:

Κεφάλαιο: Αν δεν υπάρχει κεφάλαιο, τότε μια σειρά από δαπανηρές επενδύσεις, όπως π.χ. ένα εμπορικό κατάστημα που απαιτεί μεγάλο στοκ, εξαιρείται από τη σκέψη. Χωρίς ένα αρχικό κεφάλαιο, ούτε και μια επιδότηση μπορεί να σώσει την κατάσταση, καθώς η επιδότηση επιστρέφει τα χρήματα  που επενδύθηκαν, αλλά θα πρέπει να υπάρχει ένα αποθεματικό για την εκκίνηση.

Τι επιχείρηση να ανοίξω?

Σπουδές: Σπάνια πια οι νέοι ακολουθούν το επάγγελμα που σπούδασαν. Εντούτοις, έχω δει πολλούς επιτυχημένους επιχειρηματίες σε άσχετο αντικείμενο προς το επιστημονικό τους υπόβαθρο, ακριβώς διότι βρήκαν τα «κουμπιά» και ανταποκρίθηκαν επάξια στις απαιτήσεις.

Συνεργασία ή ατομική επιχείρηση: Η συνεργασία απαιτεί εμπιστοσύνη μεταξύ των εταίρων. Η ατομική είναι καλή για τη λήψη αποφάσεων αλλά θα πρέπει να μπορεί κάποιος να διαχειριστεί και να διοικήσει χωρίς «πλάτες». Αριστο το «μοναχός σου χόρευε και όσο θέλεις πήδα», αλλά για τους δυνητικά αυτόνομους επιχειρηματίες.

Ιντερνετ ή φυσικό κατάστημα: Στο Διαδίκτυο μπορεί κάποιος μικρός και νέος να επιβιώσει με πολύ χαμηλό κόστος. Αρκεί να μη συναγωνίζεται κολοσσούς. Γιατί τότε, είναι πολύ δύσκολο να τον μάθουν, καθώς απαιτούνται πια και εκεί μεγάλα ποσά για διαφήμιση. Αν τώρα προσφέρει κάτι ξεχωριστό, τότε όλα είναι καλά. Με υπομονή, επιμονή και σθένος, οι πιθανότητες επιβίωσης μεγαλώνουν.

Τι επιχείρηση να ανοίξω?

Καινοτομία ή «μία από τα ίδια»: Για να εφαρμόσεις κάτι καινοτόμο, πρέπει να απευθύνεσαι σε πελατειακό στόχο έτοιμο για να αποδεχτεί αυτή την καινοτομία. Δεν φτάνει δηλαδή να πουλάς το καλύτερο καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία, αλλά να προτίθενται να αγοράσουν πολλοί. Αρα, θέλει πρώτα έρευνα αγοράς το θέμα και κατόπιν σχεδιασμό υλοποίησης η επένδυση.

Τι πουλάει τώρα ή τι θεωρώ πως θα πουλήσει: Η δεκαετία του ’80 έμεινε στην ιστορία για τα βίντεο κλαμπ που ξεφύτρωναν σε κάθε γειτονιά. Τη δεκαετία του ’90 αυτό έγινε με τα καταστήματα κινητής τηλεφωνίας. Είναι δεδομένο ότι μια δραστηριότητα όταν ανθεί έχεις πιθανότητες καλύτερες, αλλά τις ίδιες έχει και ο επόμενος που θα ανοίξει απέναντι από εσένα. Αρα, θέλει διπλή σκέψη το θέμα.

Η έναρξη επιχείρησης είναι σπουδαία υπόθεση. Σκεφθείτε καλά και πολύ, συζητήστε μαζί μας για να προχωρήσουμε με τα σωστά βήματα  . Και όλα καλά θα πάνε. Γιατί πρέπει ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ!

Τι επιχείρηση να ανοίξω?

Τι επιχείρηση να ανοίξω

 

προγράμματα

φορολογία |Πως θα αποφύγουμε προβλήματα από την φορολογία λόγου του ΕΣΠΑ

Φορολογία |Σήμερα Τρίτη ανοίγει η εφαρμογή υποβολής αιτήσεων για το πρώτο από τα τέσσερα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020. Το πρώτο πρόγραμμα αφορά στην Ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

εσπα φορολογία Σε συνέχεια θα ακολουθήσουν τα προγράμματα με θέματα:

α) την Νεοφυή Επιχειρηματικότητα

β) την Ενίσχυση τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και

γ) την αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών υφιστάμενων επιχειρήσεων με την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές.

 

φορολογία Ο φορολογικός νόμος για τα φυσικά πρόσωπα ορίζει ρητά ότι ως κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα θεωρείται το σύνολο των εσόδων από τις επιχειρηματικές συναλλαγές μετά την αφαίρεση των επιχειρηματικών δαπανών, των αποσβέσεων και των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις.

Ενώ όσον αφορά τα νομικά πρόσωπα ορίζει ρητά ότι όλα τα έσοδα που αποκτούν τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες θεωρούνται έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.

Συμπερασματικά τα ποσά που θα εισπραχθούν από τους δικαιούχους των επιδοτούμενων προγραμμάτων, θα φορολογηθούν με τους ισχύοντες φορολογικούς συντελεστές ως κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα, και θα επιβληθεί και προκαταβολή φόρου εισοδήματος.

Για αυτόν το λόγο εφιστούμε την προσοχή στους δικαιούχους να προβούν σε ορθό φορολογικό σχεδιασμό ώστε να μην βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σχεδιάσουμε μαζί τα επόμενα βήματα .

Γιατι -business restart

banner-why